Рубрика “Портрет дня”. Костянтин Ашуров: Рівняюся на Гривка

Член збірної команди України з шосе, 19-річний майстер спорту України Костянтин Ашуров виграв національну французьку класику “Maillot des Jeunes Léopards”.

З 2016 року донецький спортсмен виступає за французький аматорський клуб «Team Bric quebec Cotentin» і є штатним лідером в гонках, де фінішний ривок залишається у владі спринтерів.

Коли ми говоримо про велосипедну Францію, де в 19 столітті, власне, і зародився велосипедний спорт, дивним бачиться факт командної роботи на іноземця, тим більше українця. Як почуває себе в новому середовищі чемпіон України з юніорів, колишній спортсмен столичної континентальної команди «Kiev Capital Racing» Костянтин Ашуров ми дізналися з перших вуст для нашої щомісячної рубрики «Портрет дня».

– Костянтине, як склалося, не побоюся такого епітета дивовижним чином, що у французькій команді, де здавалося б амбіцій вище голови, працюють на іноземця?

– Так, ще вчора така перспектива для мене здавалася нереальною. Але сьогодні, завдяки моїй команді, завдяки обраній тренерами тактиці до старту гонки, ми маємо результат, на який відпрацювали всі 120 кілометрів. З командою мені дуже пощастило, я задоволений, що виступаю за французький клуб, нехай навіть аматорський. Не дивлячись на те, що у нас в команді всього два іноземця, інші всі французькі гонщики, спортсмени дружні і командний результат є пріоритетом. І якщо товариші по команді на попередніх гонках бачили, що я в хорошій формі і можу виграти гонку, ми без питань спільно працювали на перемогу і у нас все вийшло.

12895245_553904961447154_1470141242_n

– Як ти потрапив в команду? Опиши свій шлях з Донецька до Франції.

– Спочатку, до андерів, я їздив за Республіканське вище училище фізичної культури (РВУФК). Коли перейшов в категорію U-23, рік виступав за континентальну команду «Kiev Capital Racing». Тоді ж на мене і вийшов французький агент, який частково говорить на нашій мові і запропонував мені виступати за аматорський французький клуб, з перспективою далі розвинутися в якості професійного велогонщика і побудувати кар’єру в Європі. Я погодився.

– Аматорські клуби у Франції можуть брати участь в гонках, календаря Міжнародного союзу велосипедистів?

– Ієрархічно, спортсмени тут діляться на 3 категорії: 3-я «початківці», 2-а перший рік в Андер-23 і 1-а – це гонщики, які колись виступали за професійні команди або мають хороший результат в Мастерс. Я спортсмен першої категорії і відповідно допускаюсь тільки на ті старти, де є моя категорія.

12924367_1185728888106536_6670557597643843626_n

З національною французькою ліцензією можу виступати у всіх національних велоперегонах і велоперегонах країн Євросоюзу. Наша ліцензія потрібна лише для стартів, заявлених в складі збірної України – чемпіонат України, Кубки та чемпіонати світу та Європи.

– Розкажи про виграну гонку. Що вона собою являє за рівнем складності і рейтингу.

– Гонка національного рівня, за участю у ній гонщиків, віком до 20-ти років. Якщо говорити про процентне співвідношення, то близько 60% учасників складали юніори. Але потрібно розуміти, що це Франція і навіть такий рівень спортсменів значно відрізняється від українського. Відверто кажучи, вигравати завжди приємно, особливо закордоном. Команда знала, що я можу перемогти, так як до цього заїжджав 4-м і в десятці, програючи лише через те, що вигравав відрив.

Вчора ми стартували в дощ, +10. 120 кілометрів дистанції склали 12 кіл по 10 кілометрів кожен. Десь на третьому підйомі утворився відрив, чоловік двадцять, в якому був і я. За три кола до фінішу я і ще пара гонщиків утворили ще один відрив. А за коло до фінішу я поїхав один і переміг одиночним соло. За 15 кілометрів до фінішу зі мною трапився промах. Я думав, що їдемо останнє коло і в переможному ривку, перетинаючи фініш, підняв руки вгору. Мені всі почали кричати, що це не кінець гонки і потрібно проїхати ще одне коло. Було весело J така собі, подвійна перемога.

– Як оціниш організацію велосипедних гонок навіть такого не категорійного рівня?

 – Радує і дивує кількість мотоциклістів, які супроводжують гонки. За кожним гонщиком відриву закріплений мотоцикліст-хронометрист, так що ймовірність щось переплутати, виїхати не туди, звалитися в кювет і довго там лежати зводиться до мінімуму. Я не передам, наскільки це величезна різниця, навіть якщо ми візьмемо для прикладу організацію чемпіонату України. Вона колосальна.

І конкуренція гідна того, щоб готуватися і прагнути перемагати. Чим вище рівень велогонки, тим ймовірність перемогти на престижних перегонах значно зростає. Наприклад, Марлен Зморка, який виступає за італійський клуб, де він має можливість кожні вихідні відточувати майстерність і розігрувати свою карту в гонках.

– Твої цілі в велосипедному спорті на поточний рік?

– Готуватися, тренуватися, почати перемагати в гонках аматорського рівня, для того, щоб підписати контракт з європейськими континентальними і, якщо вийде, проконтинентальними командами. А потім бути швидше, вище і сильніше.

– Як справи з французькою мовою? Ти справляєшся?

– Я справляюся завдяки двом людям – моєму агенту і хлопцеві з команди, який трохи знає російську (сміється). Вони в усьому мені допомагають – перекладають, підказують, вчать. Але я займаюся самонавчанням і на даний момент, розумію набагато краще, ніж на початку.

А як же тренування і завдання, які безпосередньо ставить тренер команди?

– Тренуюся я сам. Точніше мене веде головний тренер збірної Сергій Матвєєв і мені також допомагає тренер мого агента – словенець, що тренує Матея Махоріча і Борута Бозіча.

– Умови в яких живеш?

– Так як основна складова команди – це французи, зрозуміло, що вони живуть по домівках. Я перебуваю у квартирі нашого директора клубу.

– Зараз час весняних золотих класик. Чи слідкуєш за гонками і за кого з наших вболіваєш?

– Звичайно стежу. Сьогодні після свого старту дивився Гент-Вевельгем і переможний спурт чемпіона світу Петера Сагана. За наших безумовно вболіваю, найбільше за Андрія Гривко. Вважаю, що він тільки зараз починає розкриватися, і ми ще побачимо блискучі перемоги в його виконанні.

12910341_553906194780364_792064588_n 12903405_553905828113734_1905159614_o 12895245_553904961447154_1470141242_n 12894441_553905988113718_1824599462_o 1915768_1185734191439339_7205959235160339241_nКостянти